Fragtime - Furagutaimu

HER NEVİ AŞK

Her şeye, herkese yönelik bitimsiz nefret duyulan şu zamanlar, bir biçimde en çok eksikliği duyumsanan sezinin salt tüketim unsuru misali özdekleştiği algıda, özdevinirleşmiş bireylerden, kendine yabancı toplumlardan ölgün yeryüzü hükûmranlığı sürmekteyken, yitirilen(unutulan) şeyin ‘amnezisine’ tutulmuş insanlığın, bir çıkmazdan, diğerine sürüklenip durduğu, sürekli büyüyen evrensel belirsizlikte giderek deliren Dünya karşısında en bildik ve etkin eylem sevi kuşkusuz… Duyusal ile imgesel örüntülerden yapay gerçekliğe sıkıştırılan kişi önünde iki eğilim uzanır: saldırganlık, yalnızlık; en revaçta yönelim ilk seçenek iken, herkesin göze alamadığı bedensel ve benliksel kimsesizlik, kişinin çevrelendiği dünyevî aldanmadan, tinini arındırabilmesi için elzem bir gereklilik hâlini alıyor. Eş zamanda, Dünya’yı biçimlendirenlerin, Dünya toplumlarının, toplumsallaşma yetilerini köreltmeleri doğrultusunda, hiyerarşi tabanını genişleten tek tip duyarsızlardan, birbirlerine yabancı bireylerden yeryüzü toplumu yaratmağı başardıkları şu günler, ‘yalnızlık’ olgusu, kitle imha silâhına dönüşmüş durumda. Cinsiyetsizleştirmeden, milliyetsizleştirmeye değin nevi eş zamanlı aşamada, temel varoluşsal nitelikleri yoğaltılan milletler, muntazamca hazırlanıp, önlerine konan fikirden, gıdaya; soyut, somut her şeyi salt tüketim nesnesi olarak algılayan, alık kitlelere başkalaşıyorlar… Böyle yabancı zamanda, yukarda değindiğim üzere kişiye kalan tek gerçeklik, en tabiî ve yüksek yetisi sevi oluyor. Az da olsa kendilerine yabancılaşmayan bireyler, nevi aldatmacalarla ıraklaştırıldıkları başlangıçları özlerinde buluyor kendilerini. Benliği ile barışık kimseler, en derin gerçeklerini olağanca yaşayarak, gittikçe çıldırarak, kendi yok oluşuna koşan insanlığın özeğinde, bir öyle ırağında hakiki ongunluklara eriyorlar. Yuri manga uyarlaması olan Tear Studio’nun, 2019 yapımı Fragtime - Furagutaimu - video animesi, eş tinsel yalıtımda gelişiyor. 2013-2014 yılları arasında, Akita Shoten'in, ‘Manga Cross’ web sitesinde çevrimiçi olarak seri olarak yayınlanan hikâye, toplam iki ciltte(tankōbon) toplandı. 2019 yılında, Yuri tutkunları ve belirli kesime hitap eden, aynı çizimler üzerinden tüm seriyi içeren bir saatlik bir video anime olarak yayınlandı…

İlk Zuhur
Zamanı denetleyebilseydiniz, ne yapardınız? Kişiye göre ayrımlı karşılığı olsa da, aşağı, yukarı birbirine benzer beklentiler oluşturan bu yaklaşım, en derin yargılarımızın nüvesine dokunuyor. Gelecekte, manga yazarı olmak isteyen içe kapanık, çekingen liseli Misuzu Moritani, zamanı durdurabilme yetisine sahiptir; ancak üç dakikalığına. -Bu mühlette ne yapılabilir? diyeceksiniz; yeniyetme kızımız kendi gibi terütaze dönemlerinden geçen kızların etekleri altlarına, külotlarına bakıyor. Onlar, öyle kalakalmışlarken, pilili okul eteklerini yavaşça kaldırıyor ve dişilik yansısı naif fetiş unsur bembeyaz ince külotlarını inceliyor… Ama her yerde, herkesin hakkında konuştukları biri olur elbet. Burada o kişi, okulun gözde kızı Haruka Murakami adında kavisli ince belini çevreleyen dizleri bir buçuk karış üzerlerinde gri pilili eteği altında, günle parıldayan süt misali bacakları, ak tenine tezat beline dökülen kapkara saçları, içleri parlayan simsiyah badem gözleri irtifasında pembe dudaklarıyla, inceden tebessümlü kızımız, kızların, erkeklerin şuurlarını yitirmelerine sebep oluyor; hâliyle, Misuzu Moritani’nin alâkasını ziyadesiyle çelmekle kalmayarak, yaşamı özeğine yerleşiyor…

Yine böyle bir gün, zamanı üç dakikalığına durduran Misuzu, doğruca avluya koşuyor. Ansızın kalakalmış öğrenciler yanlarından rüzgâr gibi geçerek, dışarı çıkıyor. Orda, bir ağacın gölgesinde oturakta oturmuş kitabını okuyan güzeller güzeli Haruka yanında alıyor soluğunu. Yavaşça eteğini kaldırıyor ve altına bakıyor… Ancak Murakami birden konuşunca, şaşalıyor. Moritani anlıyor ki, Haruka zamanı durdurma yetisinden etkilenmiyor. Zamanın aktığı süreç denli canlı oluyor. İkili hariç herkes olduğu gibi kalarak kaskatı kesilmiş vaziyette duruyor.






Kızlar, bu ilk zuhurla yakınlaşmağa başlarlar. Ve arkadaşça ilk buluşma için sözleşirler. O Pazar günü, bir iç çamaşırı mağazasında alışveriş yaparlarken, sınıf arkadaşları ve eş zamanda Moritani'nin eski erkek arkadaşı Tamaki'yi, başka sınıftan bir kızla görürler. Haruka açıkça, oğlanın eski sevgilisi olduğunu söyler. Ancak onu hiç sevmediğini, kendisi gelip, teklif edince, öylesine kabul ettiğini anlatır. Rahatsız olan Misuzu, Tamaki’nin suratına, külot atar…







İlk Öpücük

Ardıl günler, okulda herkesin sırlarını araştıran ve Haruka hakkında daha fazla malûmat edinmeğe uğraşan Misuzu, sürekli zamanı durdurur. Haruka’yı, hep öteden izler. O günler Misuzu’nun, zamanı durdurmasından rahatsız olan Haruka, sebebini söylemesini ister. Fakat Misuzu, sükûnetini korur. Revire giden Misuzu’yu ziyaret eden Haruka, ondan gerçeği itiraf etmesini nazikçe üsteler. Sedyeyi, odanın kalanından ayıran perde ardında masasında oturan hemşireye karşın Misuzu, Haruka’ya sokulur ve onu dudaklarından öper; o esna hemşire, yanlarına geldiği ân Misuzu, zamanı kıl payı durdurabilir. Haruka, onu derinden karşılar; kızlar öpüşmeğe başlarlar…

Başka kızların, Haruka hakkında kılükallerini işiten Misuzu’nun, duygularından yeterince emin olamayışı, Haruka’yı içten içe çıldırtır. Onun gibi tuhaf karşılanmağa hazır mıdır? Haruka, daha fazla dayanamaz, onunla yüzleşir. Misuzu, bunun üzerine eteğini kaldırır ve aynı cins külot giydiklerini gösterir. Haruka’da eteğini kaldırır; zaman yine duralamıştır… Lâkin Misuzu’nun zamanı durdurabilme gücü günden güne yitmektedir. Yakın arkadaşı sevimli bir kız olan Kobayashi, sevgili dostuna, kendisinin, Murakami’ye ihtiyaç duyduğu üzere Murakami’nin de, kendisine ihtiyacı olduğunu ifade eder. Misuzu, durumunu biri ile konuşabildiği için çok rahatlar. Zamanı yine durdurur. Haruka'ya, bilmesini istediği bir şey olduğunu söyler. Haruka, oralı olmaz. Misuzu güçlerinin tükendiğini anlatır. Topluma uyumlu olma eğilimindeymişçe davranarak, onu umursamaz. Üstüne, Misuzu’nun zamanı durduracağını bildiğinden, ders ortasında soyunarak, çırılçıplak sıra üstüne çıkar…

Sonunda Misuzu’yu, evine dâvet ederek, akşama değin yalnız olacaklarını söyler. Onun gerçek niyetini öğrenmek isteyen Misuzu, evine gider… Haruka’nın odasında otururlarken, Haruka giysilerini soyunmağa başlar. Misuzu sebebini sorunca, kendisi için olduğunu belirtir. O esna kapı çalar ve yarı kalır. Haruka içeri gidince, Misuzu, yatak altında çekmeceye dikkat kesilir; açıp, bakar. Okulda tüm öğrencilerin, öğretmenlerin isimleri, kan bilgileri, doğum tarihleri, hoşlandıkları şeylerin yazılı olduğu ufak defterler bulur. Kendi bilgilerini içeren defteri okur. Kendisinin, iletişimde yetersiz, meraklı ama pısırık, singin biri olduğunu okur… Misuzu, onun herkese karşı maske takan belirsiz, silik biri olduğunu düşünür. Haruka’nın defterini açınca, herkesçe beğenilmeği, böylelikle kimsenin, kendisinden nefret edemeyeceğini, yazmıştır. Diğer sayfalar boştur… Onun asla kimseyi sevemeyeceğini düşünen Misuzu, kederle evine döner…

Haruka Murakami
Ardıl günler Misuzu, Haruka’nın, kendinden kaçmak yerine, gerçeği ile yüzleşmesi gerektiğini düşünür. Bunun için gerçeği, tüm sınıf önünde itiraf eder. Utanıp, öfkelenen Haruka, hışımla sınıftan çıkar. Peşinden koşan Misuzu, onu merdivenlerde köşeye sıkıştırır doğrudan gözlerine bakarak, maskesini düşürür. Haruka, ona saldırırken Misuzu, gerçeğin, sanılan gibi olmadığını ifade eder. Ardından, onu sevdiğini söyler; Haruka’da, onu sevdiğini söyler. Gizliliğin geriliminden boşalan ikili rahatlar. Birkaç hafta içinde Misuzu’nun yetisi büsbütün yiter. Lâkin daha dışa dönük biri olmuştur. Haruka ile daha ongun ve hür bir gelecek, onları bekliyordur…

Görünürde, erin bir sevici düşlemi denli duran Fragtime, gizlenmeğe mecbur kılınmış hemcins tutkunluğunu, eşey seçimi ayrımsanmaksızın genellikle yalnız kalan duygusal kimseleri, hedef alıyor. Zira bu gizlenme mecburiyetiyle yiten en güzel zamanları durdurabilme yetisi, içlemi ile barışık, kendine dönük ve buna her açıdan zorunlu kişinin, biçimsiz yığın topluma yönelik ayrımını göstergeliyor. Kısa vadeli zamansızlıkta, eteği altına-benliğine baktığı kişinin, bunu yaparken kendisini izlediğini anlayışı, gizlenmenin müşterek yalnızlığını ortaya koyar. Biri duygularını sakınırken, diğeri kibri ile gölgelemektedir. Misuzu içlemi, özü ile barışık, Haruka, dışlanma korkusu ile kendini reddederek, gizliliğe sığınmış erinlerdir. En hassas dönemlerinde, yetişkinlerden fazla baskı altındadırlar. Müşterek gizlilikleri, ifşalarını gerçekleştirmeğe açılan kapının anahtarıdır. O kapı ardında, ana-baba beklentileri, toplumsal gerekliliklerden arı gerçekçilik, onları beklemektedir. Genelin, üzerlerine yıktığı utanç kisvesinden silkinmekle erecekleri gerçeğin kabûlü, bağlarını güçlendirecek, daha bilinçli varoluş sürmelerini sağlayacaktır. Eşey ayrımı gütmeyen kendini bilmek gerçeği, yalnız kazanmağa, aksinde kaybetmeğe alıştırılmış bireyin, henüz çocuk yaşlarda ıraklaştırıldığı özüne dönüşüdür…

Fragtime, yahut ‘Az Zaman – Bir Parça Zaman’ , kimliksizlik hususunu, kişinin, çocukluk ile erişkinlik arası süreçte esaslı düşleri, tutkuları döneminde, ergenlik coşkuları içinde ele alıyor. Hepimizin geçtiği süreçlerin, yüksek muhtemel kişilik yitimine erdiği nihayeti reddeden ve bunu, Dünya toplumları genelinde hâlâ kabul görmeyen cinsel eğilimlere indirgeyerek, gerçekleştiriyor.

















Haruka Murakami

Haruka Murakami



























Haruka ile Misuzu